Nieuws

Untitled Document
Candida dieet

Alle suikers vermijden, dus koekjes, cake enz. met suiker laten staan. Geen ingeblikt eten, daar zit ook vaak suiker in. Toegevoegde suikers zijn verboden, maar natuurlijk voorkomende suikers zijn toegestaan. Benamingen voor suikers zijn o.a glucose, sucrose of rietsuiker. Natuurlijk voorkomende suikers zoals in bananen en wortels zijn geen probleem.

Geen brood met gist/ suiker, wel bv. zuurdesembrood/ pita brood. Crackers en rijstwafels zonder gist.

Geen gist in voedsel. Wel bv. organische cashew, macadamia en pistache pasta.

Geen honing. Ahornsiroop kan wel. Xylitol mag ook.

Geen soyasaus of tamari, daar zit suiker in. Er bestaat wel een niet- gefermenteerde soyasaus van Braggs ( mogelijk bij natuurwinkel.)

Geen wijn en bier, dit zit vol gist. Wel wodka, jenever of sake. Wel sodawater, maar geen tonic. Lekkere mixen van de toegestane alcohol met zuivere limoensap is lekker en Cranberrysap ( suikervrij) met wodka . Suikervrije tonic en cola is toegestaan.

Fruit: Alleen bananen appels en peren. Geen : kiwi, ananas, avocado, watermeloen, mango en gedroogd fruit. Citrusfruit en aardbeien met mate.

Geen champignons.

Geen gefermenteerde kazen zoals bv. brie en camembert

Geen gefermenteerde vleeswaren zoals bv. salami en ham